Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Ελευθεροτυπία, το λευκό χρώμα
ορίστηκε για τα ταξί ειδικής μίσθωσης που θα κυκλοφορήσουν χωρίς ταξίμετρο (87 τέτοια ταξί, εκ των οποίων τα 17 για ΑμεΑ)
ορίστηκε για τα ταξί ειδικής μίσθωσης που θα κυκλοφορήσουν χωρίς ταξίμετρο (87 τέτοια ταξί, εκ των οποίων τα 17 για ΑμεΑ)
Κάτοχοί τους, σε συντριπτικό ποσοστό, είναι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι αντικατέστησαν την προηγούμενη άδεια με την αντίστοιχη για μίνι βαν. Τα ταξί αυτά αναμένεται να κυκλοφορήσουν σε τουριστικές πιάτσες (λιμάνια, αεροδρόμια) και σε ξενοδοχεία.
Για τα εν λόγω ταξί, τα οποία έχουν ανώτερες προδιαγραφές ποιότητας (Euro 5), αποφασίστηκε το λευκό χρώμα, προκειμένου να ξεχωρίζουν, διότι μόνο στην Τρίπολη τα ταξί είναι λευκά. Στην αρχή συζητιόταν το μπλε σκούρο, αλλά απορρίφθηκε, διότι μπλε ταξί υπάρχουν σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι, την τελευταία πενταετία, έως και 60% έχει μειωθεί η ζήτηση για ταξί, σύμφωνα με εκτιμήσεις των επαγγελματιών αυτοκινητιστών.
Σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά των ταξί, αρκετοί ιδιοκτήτες «κάθονται» στο τιμόνι έως και 15 ώρες την ημέρα.
Ο ημερήσιος τζίρος ανέρχεται μεταξύ 60-80 ευρώ, ελαχιστοποιώντας τα περιθώρια κέρδους. Η μείωση της δουλειάς μοιραία επιφέρει και κάθετη πτώση της άδειας. Στις «χρυσές εποχές» του κλάδου μια άδεια στην Αθήνα έφτανε τα 200.000 ευρώ και στη Θεσσαλονίκη ακόμα περισσότερο. Τώρα, έχει πέσει στα επίπεδα των 50.000 ευρώ στην Αθήνα και περί τα 80.000 ευρώ στη Θεσσαλονίκη.
Μεγάλη πληγή για τον κλάδο, ο οποίος ζητεί να θεσμοθετηθούν νέες πιάτσες, κυρίως σε νοσοκομεία, αποτελεί η παραβατικότητα. Μόνο την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο οι Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής συνέλαβαν 32 οδηγούς ταξί.
Οι 30 εξ αυτών συνελήφθησαν για παρέμβαση στην ταμειακή μηχανή και δύο για παράβαση του νόμου περί ναρκωτικών.
www.enet.gr
www.enet.gr